برنامه Clubhouse: چه چیزی است و چگونه می توانید به برنامه صوتی اختصاصی دعوت شوید؟
قدمت این مقاله بیش از 3 ماه است
برنامه اختصاصی شبکه های اجتماعی فقط دعوتنامه ترکیبی از تماس های کنفرانسی ، رادیو گفتگوی گفتگوی و Houseparty است
چین پس از افزایش تعداد کاربران ، دسترسی به برنامه Clubhouse را مسدود می کند
برنامه Clubhouse چیست؟ این بخشی از کلوپ کشور است ، بخشی از رادیو Talkback ، اما چگونه دعوت می شوید؟
برنامه Clubhouse چیست؟ این بخشی از کلوپ کشور است ، بخشی از رادیو Talkback ، اما چگونه دعوت می شوید؟ عکس: Odd Andersen / AFP / گتی ایماژ
برنامه Clubhouse چیست و چرا ناگهان در همه جا وجود دارد؟
بخشی از رادیو Talkback ، بخشی از تماس کنفرانسی ، بخشی از Houseparty ، Clubhouse یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر گفتگوی صوتی است. کاربران می توانند به مکالمات ، مصاحبه ها و گفتگوهای افراد جالب در مورد موضوعات مختلف گوش دهند - این دقیقاً مانند اتصال به پادکست است اما به صورت زنده و با یک لایه انحصاری اضافه شده است.
کلاب هاوس فقط دعوت است. نمی توانید فقط آن را از فروشگاه برنامه بارگیری کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. دقیقاً مانند یک کشور واقعی یا باشگاه قایق بادبانی ، شما باید برای عضویت عضو موجود دعوت شوید. نخبه گرایی در دنیای واقعی ، اما آن را مجازی کنید.
هنگام پیوستن ، موضوعات موردعلاقه مانند فناوری ، کتاب ، تجارت یا بهداشت را انتخاب می کنید. هرچه اطلاعات بیشتری راجع به علایق خود به برنامه بدهید ، برنامه اتاق های مکالمه و افراد بیشتری را به شما پیشنهاد می کند که آنها را دنبال کنید یا به آنها بپیوندید.
اتاق مکالمه دقیقاً مانند یک تماس کنفرانسی است ، اما برخی از افراد در حال مکالمه هستند و بیشتر آنها به آنها گوش می دهند. و درست مانند یک تماس تلفنی ، پس از پایان مکالمه ، اتاق بسته می شود. بر خلاف Twitch - جایی که فیلم های پخش مستقیم روی سیستم عامل باقی می مانند تا افراد به آنجا برگردند و تماشا کنند - گفتگوی صوتی زنده در اتاق های مکالمه ناپدید می شود. (با این حال ، این باعث نمی شود که کاربران مکالمه زنده را ضبط کنند. به عنوان مثال یک کاربر YouTube ، یک اتاق مکالمه را که توسط Elon Musk راه اندازی شده است ، به صورت مستقیم پخش می کند.
چگونه می توانم دعوت از کلاب هاوس دریافت کنم؟
برای عضویت ، یک کاربر موجود در یوتیوب و توییتر مجبور است از برنامه خود دعوتنامه ای برای شما ارسال کند تا به شما امکان راه اندازی یک حساب را بدهد. اگر از شما دعوت شده باشد ، پیوندی را مشاهده خواهید کرد که به شماره تلفن شما ارسال شده و شما را به یک صفحه ثبت نام در برنامه هدایت می کند.
با این حال کاربران Clubhouse نمی توانند فقط به هرکسی که می خواهد ملحق شود دعوت نامه ارسال کنند. کاربران موجود در ابتدا فقط دو دعوت نامه در دسترس دارند.
در پست اخیر وبلاگ ، سازندگان اعلام کرده اند که هدف 2021 آنها تکمیل مرحله بتا برنامه است ، بنابراین در نهایت می توانند "کلاب هاوس را به روی همه جهان باز کنند".
ایلان ماسک چه ارتباطی با آن دارد؟
کلابهاوس از مارس 2020 وجود داشت ، زمانی که توسط کارآفرینان دره سیلیکون پاول دیویدسون و روهان ست راه اندازی شد. در ماه مه سال 2020 ، فقط 1500 کاربر داشت و 100 میلیون دلار ارزش داشت.
اما این هفته وقتی الون ماسک میزبان گپ صوتی در Clubhouse با مدیر عامل رابینودی ، ولاد تنف بود ، به جریان اصلی جریان پیدا کرد. این رویداد محدودیت اتاق مکالمه برنامه را بیشتر کرد و به طور مستقیم در YouTube پخش شد. این امر باعث شد تا Clubhouse به بالای جدول استارت آپ ها برود و دعوای دعوت را برانگیزد. از 1 فوریه 2021 ، کلابهاوس 2 میلیون کاربر دارد. کلاب هاوس از ویژگی های جدید آینده ، از قبیل نوک ، بلیط یا اشتراک ، برای پرداخت مستقیم سازندگان در برنامه خبر داده است. با بدست آوردن بودجه جدید از زمان راه اندازی ، Clubhouse اکنون 1 میلیارد دلار ارزش دارد و یک شرکت Unicorn مانند AirBnb ، Uber و SpaceX محسوب می شود.
رویترز گزارش داد که تقاضا برای عضویت اکنون چنان داغ است که بازار آنها در سیستم عامل هایی مانند Reddit ، eBay و Craigslist رشد کرده است. در چین ، دعوت نامه ها در بازار دست دوم Alibaba’s Idle Fish به فروش می رسد.
ماسک خلاصه جذابیت کلاب هاوس را در حین گپ خود با تنف بیان کرد که "تغییر زمینه قاتل ذهن است". ایده این است که وقتی کاربران به Clubhouse وارد می شوند ، اعلان ها غیرفعال است ، می توانند هر بار روی یک موضوع تمرکز کنند.
چرا در چین اینقدر محبوب بود؟
ارزش برنامه فراتر از خاصیت آن است.
در حالی که سانسور ، سرکوب و کنترل دولت در چین بیداد می کند ، کلاب هاوس برخلاف سایر شبکه های رسانه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک ، برای چندین ماه توانست تحت رادار فایروال چین پرواز کند. این در هفته های اخیر بسیار محبوب شد ، تعداد زیادی از کاربران چینی را به خود جلب کرد و فرصتی نادر برای "بیان آزادانه" به آنها داد و در مورد موضوعاتی که معمولاً در سرزمین اصلی مسدود شده اند ، از جمله سین کیانگ ، هنگ کنگ و تایوان بحث کرد.
کوارتز گزارش داد که "کاربران چینی ، عمدتا سرمایه گذاران فناوری و متخصصان ، از فضا برای گفتگو در مورد موضوعاتی استفاده می کنند که در غیر این صورت مانند کشور دموکراتیک سانسور می شوند."
سایت های تجارت الکترونیکی در چین به کاربران امیدوار Clubhouse فرصت خرید دعوت نامه می دهند. در سیستم عامل هایی مانند Xianyu و Taobao ، کدهای دعوت با قیمت بین 150 - 400 یوان (23 دلار - 61 دلار) فروخته می شدند.
با این حال ، از روز دوشنبه 8 فوریه 2021 ، Clubhouse در داخل چین مسدود شده است.
Comments
Post a Comment